Rescuemagazine | Karta ratownicza
9016
single,single-portfolio_page,postid-9016,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive
 

Karta ratownicza

Category

Patronaty

About This Project

Redakcja magazynu „Rescue Magazine” objęła patronatem medialnym akcję zorganizowaną przez Związek Dealerów Samochodów – „Karta ratownicza w samochodzie”.

 

Pomysłodawcą wprowadzenia kart ratowniczych na polski rynek był Andrzej Stefańczyk – dyrektor w firmie Super Cars. Jak sam przyznaje – akcje po raz pierwszy zaobserwo­wał w Niemczech. I właśnie wtedy postanowił przenieść ten pomysł na rodzimy rynek. U naszych zachodnich sąsia­dów system rozwinięty jest już bardzo mocno – karty ratownicze podpięte są pod centralną ewidencję pojaz­dów, a co za tym idzie już w drodze na miejsce zdarzenia służby ratownicze mogą zapoznać się z kartą ratowniczą pojazdu uczestniczącego w kolizji. W Polsce oficjalny start akcji „Karta ratownicza w pojeździe” nastąpił 8 stycznia 2014 r. Jej organizatorami są Związek Dealerów Samo­chodów, Państwowa Straż Pożarna a także Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. W ciągu 15 miesięcy do akcji dołączyło ponad 600 firm związanych z szeroko rozumianą branżą motoryzacyjną.
Uważamy, że warto propagować akcję wśród służba ratowniczych i informować czytelników o potrzebie umieszczania kart ratowniczych w swoich samochodach.